A szolgáltatások nyújtásához, a reklámok megszemélyesítéséhez, és a látogatottság felméréséhez ez a weboldal sütiket használ.
A honlap használatával ezzel Ön egyetért.

További információ Megértettem
VISSZA Főoldal
Általános szerződési feltételek (VOP)

Általános szerződési feltételek

2018.08.01  

1. Alapvető rendelkezések

1.1.   Ezen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ""szerződési feltételek"") szabályozzák a szerződő felek azon jogait és kötelezettségeit, amelyek az elektronikus úton a www.modino.hu weboldalon található internetes boltban (a továbbiakban: ""internetes bolt"") történő termékvásárlás során és/vagy telefonon keresztül történő termékvásárlás során a +36 23 802 695 telefonszámon ("telefonvonal") keletkeznek. Mindezek üzemeltetője PackWay Kft., amelynek székhelye Dělnická 390, 532 36 Pardubice 2, bejegyezték a Hradec Kralové-i Kerületi Bíróság által vezetett céges nyilvántartásban, C szakasz, 13638 szám alatt. Statisztikai számjele: 256 29 662, cégjegyzékszáma: CZ25629662, a folyószámlát ČSOB Rt. Hradec Kralové bank vezeti - számlaszám: 111124495/0300.  

1.2.   A jelen szerződési feltételek a 107/2017. (IV. 28.) Korm. rendelet és a Polgári Törvénykönyv ( a továbbiakban: "Polgári Törvénykönyv") rendelkezéseivel összhangban szabályozzák az internetes bolton keresztül, illetve a telefonvonal segítségével megkötött szerződési szerződés tartalmát, ahol az egyik oldal a PackWay Kft. társaság mint eladó (a továbbiakban: "eladó"), a másik oldal egy természetes vagy jogi személy, mint vevő (a továbbiakban: "vevő") és ahol a vásárlás tárgya az eladó által kínált áru. 

1.3.    A fogyasztó az a személy, aki szokásos gazdasági tevékenységén kívül vagy szakmája független gyakorlásán kívül adásvételi szerződést köt az eladóval (a továbbiakban: "fogyasztó"). 

1.4.    Az eladó a www.modino.hu internetes oldal üzemeltetője (a továbbiakban: "weboldal"). 

1.5.    A vevő csak 18 évesnél idősebb személy lehet, aki kézbesítési címmel rendelkezik a Magyar Köztársaság területén. 

1.6.    A szerződési feltételek rendelkezései szerves részét képezik az adásvételi szerződésnek, a vevő köteles ezeket alaposan megismerni, és ha nem ért valamit, rákérdezni erre az eladónál a kapcsolattartási adatok segítségével. 

1.7.    Az eladó elérhetőségei megtalálhatók a weboldalon a Lépjen velünk kapcsolatba menüpont alatt. 

1.8.    Az eladó jogosult a szerződési feltételeket egyoldalúan megváltoztatni. E tekintetben az eladó értesítést küld a vevőnek a szerződési feltételek megváltozásáról a vevő e-mail címére, vagy más elérhetőségére, és az új szerződési feltételek hatályba lépését megelőzően legalább 30 nappal közzéteszik a feltételek új megfogalmazását a weboldalon. A vevő a szerződési feltételek megváltozása miatt jogosult elállni a szerződéstől, mégpedig a vevő e-mail címére elküldött, a készülő szerződési változásokat tartalmazó bejelentés kézhezvételétől számított 21 napon belül. Ez a rendelkezés nem érinti a szerződő felek azon jogát és kötelezettségeit, amelyek a vásárlási szerződés korábbi feltételeinek érvényességi ideje alatt keletkeztek. 

1.9.    Ezek az szerződési feltételek 2018. május 1. napjától lépnek hatályba. 

 

2.     Vásárlási szerződés 

2.1.    A vásárlási szerződést a felek egy internetes áruházon, katalóguson vagy telefonvonalon keresztül kötik meg, miközben ezen szerződési feltételek a vásárlási szerződés szerves részét képezik, amihez a vevő a megrendelés elküldésével hozzájárul. 

2.2.    A szerződés megkötésének módja (i) írott (katalógus), (ii) elektronikus (internetes bolt) vagy (iii) telefon (telefonvonal) - mindig a távolsági kommunikáció valamely eszköze. 

2.3.    Az eladó és a vevő közötti szerződéses kapcsolatot az alkalmazandó jogszabályok és a vásárlási szerződés határozza meg, amelynek része a jelen szerződési feltételek is. 

2.4.    A Vásárlási szerződés abban a pillanatban jön létre, amikor a vevő által megfelelően kitöltött és megerősített megrendelést (a továbbiakban: "megrendelés") az eladó megerősíti. 

2.5.    A megrendelőszelvény a következő információkat tartalmazza:

2.5.1.  Internetes bolt: a megrendelt termékek áttekintése, a termékek katalógusszáma, a termékek elérhetősége, mennyisége, tételár, teljes ár, a termék vételárának fizetési módja, a megrendelt termékek kért szállítási módjára vonatkozó adatok, az extra garanciára vonatkozó adatok, , kedvezmény utalvány, teljes ár, a szállítási mód és ár, a fizetés módja és értéke, a vevő neve és vezetékneve, e-mail címe, telefonszáma, ügyfélszáma, számlázási címe, kézbesítési címe és választhatóan a születési ideje.

2.5.2.  Telefonos megrendelés: a termék katalógusszáma, mennyisége, teljes ára, a termékek vételárának fizetési módja, a megrendelt termék szállításának kért módjára vonatkozó adatok, az extra garanciára vonatkozó adatok, , az akció promóciós kódja, kedvezmény utalvány, teljes ár, a szállítási ár és mód, a fizetés módja és ára, a vevő neve és vezetékneve, telefonszáma, ügyfélszáma, számlázási címe, kézbesítési címe és szabadon választhatóan a születési dátuma és e-mail címe. 

2.6.   A Vásárlási szerződés és az Általános Szerződési Feltételek magyar nyelven készültek. A vásárlási szerződés magyar nyelven kerül megkötésre. 

2.7.   A vásárlási szerződés megkötésével az eladónak kötelessége az árut a vevőnek átadni, és lehetővé tenni számára az áru tulajdonjogának megszerzését, valamint a vevő köteles átvenni az árut és kifizetni az eladónak a vételárat. 

2.8.   Az eljárás, ill. a vásárlási szerződés megkötéséhez vezető lépések a következők:

2.8.1.  Internetes bolt: A vevő kiválasztja termékeket és mennyiségeket, majd a bevásárlókosárhoz lép, hogy ellenőrizze a vásárlás teljességét, a megerősítés után kitölti a szállítási és fizetési adatokat, kitölti a saját adatait, ezenkívül lehetősége van arra, hogy önként regisztráljon saját felhasználói fiókot, versenyeken vagy akciókon vegyen részt, és / vagy kitöltse az akció kódját vagy a kedvezményt biztosító utalványt. Ezt követően áttekintheti a megrendelését - itt visszatérhet a különböző adatok kijavításához, majd megerősítés után megnyomja a megrendelés elküldése gombot, amivel visszavonhatatlanul elküldi a megrendelést. Ha a megrendelést megfelelően regisztrálták, a vevő e-mailt kap a megrendelés megerősítéséről. Ezt követően (kb. két napon belül) a vevő visszaigazolást kap a megrendelésről, amellyel a vételi szerződés megköttetik. Ez az e-mail tartalmazza a vásárlási szerződés teljes szövegét, ideértve a jelen szerződési  feltételek szövegét is.

2.8.2.  Telefonos rendelés: A vevő a katalógusból kiválasztja a terméket és mennyiséget. Közli a megrendelést az operátorral, aki a vevővel együttműködve elkészíti az áru megrendelését, beleértve a szállítási módot is. Az ügyfél e-mailes megrendelés visszaigazolást kap (abban az esetben, ha ismert az ügyfél e-mail címe). 

2.9.    A megrendelés elküldésével a vevő megerősíti, hogy részletesen megismerkedett ezekkel a szerződési feltételekkel, beleértve a panasztételi eljárást is. A vevő értesítést kap ezekről a szerződési feltételekről és a panasztételi eljárásról a megrendelés tényleges végrehajtása előtt megfelelő időben és lehetősége van arra, hogy megismerkedjen velük. 

2.10.   A vevő tudomásul veszi, hogy az eladó nem köteles vásárlási szerződést kötni, különösen olyan személyekkel, akik korábban jelentősen megsértették a vásárlási szerződést (beleértve a szerződési feltételeket is). 

2.11.  Az ajándékokra vonatkozóan, amelyeket teljesen ingyenesen adunk, nem lehet a fogyasztói jogokat érvényesíteni.  

2.12 A vevő beleegyezik abba, hogy a vásárlási szerződés megkötésekor távoli kommunikációs eszközöket használjon. Az eladó személyes ügyfélszolgálatot nem üzemeltet.  

 

3.     Az áru és árak 

3.1.    Weboldalak, illetve. az online bolt és a katalógus tartalmazza az eladó által eladásra kínált termékek listáját, beleértve az egyes ajánlott áruk árait is. Az áruk ára tartalmazza az összes adót, fizetendő díjat és járulékot. 

3.2.    A szerződési feltételekben meghatározott feltételek mellett az eladó a vevőt a termékek árán túl megterheli a termék szállítási díjával, illetve a választott nem szokványos fizetési módnak megfelelő díjjal. 

3.3.    Az termékkínálat és az árak az internetes boltban és a katalógusban mindaddig érvényben maradnak, amíg a weboldalon megjelennek, illetve érvényesek maradnak a katalógus érvényességi ideje alatt. Ez a rendelkezés nem korlátozza az eladó azon lehetőségét, hogy az egyéni engedményes akciók keretében egyedi szerződéses feltételekkel kössön szerződést. Az egyes akciók kedvezményeit nem lehet összevonni. 

3.4.    Az internetes boltban és a katalógusban értékesítendő minden termék ajánlata nem kötelező érvényű, és az eladó nem köteles ezen termékekre vonatkozó vásárlási szerződést kötni. Az eladó fenntartja a jogot a nyilvánvaló hibák kijavítására és a vásárlási szerződés megkötésének elutasítására nyilvánvaló hibák esetén. 

3.5.    Minden hirdetett adat csak tájékoztató jellegű, és nem jelent a szerződésre vonatkozó javaslatot. 

3.6.    A termékek vételárát minden egyes vásárlási szerzõdés tartalmazza azzal, hogy a vételár összege megegyezik a megrendelés vevő általi elküldésének időpontjában az internetes boltban / katalógusban található megfelelő termékek vételárával. 

3.7.    Az internetes bolt webes felülete tájékoztatást nyújt a termékek csomagolásával és szállításával kapcsolatos költségekről. Az internetes bolt webes felületén található, a termékek csomagolásával és szállításával kapcsolatos költségekről szóló információk csak abban az esetben érvényesek, ha a termékeket a Magyar Köztársaság területén belül szállítják.  

3.8.    A vevőnek a vásárlási szerződés megkötésekor a távoli kommunikációs eszközök használata során felmerülő költségei a vevőt terhelik. 

3.9.    A terméket a várható keresletnek megfelelő összeggel biztosítják, amíg a készlet tart.  

 

4.       Felelősség a hibákért, minőségi garancia, extra garancia 

4.1.    Az eladó az árut a vevő részére a vásárlási szerződésben meghatározott mennyiségben, minőségben és kivitelben szállítja. Ha a minőségben és a kivitelben nincs megállapodás, az eladó a vásárlási szerződésnek megfelelő minőségben és kivitelben teljesít.  

4.2.    A vevő hibás árukra vonatkozó igényeit (beleértve a reklamáció kezelésének módját) a Polgári Törvénykönyv vonatkozó rendelkezései, valamint a jelen Általános Szerződési Feltételek 5. pontja, a Panasztételi eljárás szabályozza. 

4.3.    A vevő, aki fogyasztó, jogosult a minőségi garanciák igénybevételére, vagyis megvásárolt árucikkekben fellépő hibára való jogosultság igénylésére az áru átvételétől számított 24 hónapon belül. A fogyasztó köteles a minőségi garanciát az 5. cikkel, a panaszkezelési eljárással összhangban alkalmazni.  

4.4.    A vevő jogosult extra garanciát alkalmazni, ha a megrendelésben megfelelő mezőt bejelöli és megfizeti a 299 Ft-ot. Az extra garanciát a jelen szerződési feltételek szabályozzák. Az extra garancia azt jelenti, hogy ha az áruszállítás közben megsérül, akkor az árut új, kifogástalan árura cserélik, és a postaköltség és a csomagolási díj kompenzálására is sor kerül, a postaköltség és a csomagolási költségek ára kétszeresének megtérítésével, egy későbbi vásárlási kedvezmény utalvány formájában. Az extra garanciát azoknál az áruknál lehet alkalmazni, amelyeknél nem álltak el a vásárlási szerződéstől. 

 

5.    Panasztételi eljárás 

5.1.    Az áru átvétele a vevőnél - fogyasztó- az a pillanat, amikor az árut átveszi az eladótól, vagy a fuvarozótól. Az áru átvétele a vevőnél - vállalkozó- az a pillanat, amikor az eladó az árut átadja a vevőnek, vagy az első fuvarozónak. 

5.2.    A minőségi garancia (jótállási jegy) bizonyítékaként az eladó minden megvásárolt árucikkre vonatkozó vásárlási bizonylatot (számlát) bocsát ki, amely tartalmazza a vonatkozó jogok gyakorlásához szükséges valamennyi adatot. A vevő kérésére az eladó a jótállást írásban is elkészíti, jótállási jegy formájában. A jótállási jegy tartalmazza az összes jogi követelményt. 

5.3.    A vevő köteles az árut a lehető legrövidebb időn belül átnézni, vagyis az áru átvételénél ellenőrizni, az áru nem károsodott-e, valamint meggyőződni annak tulajdonságairól és mennyiségéről. 

5.4.    Az áru átvételét követően a szállítótól a vevő köteles ellenőrizni az áru csomagolásának épségét, és hiba esetén arról haladéktalanul értesíteni a szállítót. A csomagolás vagy a termék sérült vagy hibás érkezése esetén a vevő nem köteles átvenni a szállítmányt a fuvarozótól. A szállítólevél aláírásával a vevő megerősíti, hogy a szállítmány sértetlen volt, és az esetleges későbbi, a szállításra vonatkozó panaszok nem vehetők figyelembe. 

5.5.    A reklamáció alkalmazásának helye az eladó székhelye. Panaszt továbbá az eladó e-mail címén (info@modino.hu) lehet tenni, vagy írásban az alábbi címen:
MODINO, Csomagküldő.hu Kft. 1164 Budapest, Teve utca 60. 

5.6.    A vevő - fogyasztó a hibás árut reklamáció esetén elküldheti az eladó címére. A szállítmányon láthatóan fel kell tüntetni a "REKLAMÁCIÓ" szót, az online reklamáció kitöltése során (ha a szolgáltatást felkínálják) a hozzárendelt reklamációs azonosítószámot és az ügyfél visszaküldési címét.  A szállítmánynak tartalmaznia kell a reklamált terméket (beleértve az összes tartozékot is), a hiba részletes leírását, a vevő megfelelő kapcsolattartási adatait (különösen a címét és telefonszámát), és javasoljuk a vásárlási bizonylat másolatának csatolását is.    

5.7.    A vevőnek - fogyasztó- a hiba természetétől függően jogi garanciája van e jogok minőségére, attól függően, hogy a hiba a vételi szerződés lényeges vagy lényegtelen megsértését jelenti-e: 

5.7.1. A szerződés lényeges megsértése esetén a vevőnek joga van a hiba kiküszöböléséhez új, hibátlan termékre való kicseréléssel vagy a hiányzó tétel beszerzésével, a hiba eltávolításához javítással, ésszerű vásárlási kedvezménnyel vagy a szerződéstől való elállással. A vevő értesíti az eladót a kiválasztott jogról a hiba bejelentésekor vagy a hiba bejelentése után indokolatlan késedelem nélkül. A vevő nem változtathatja meg a választását az eladó beleegyezése nélkül, kivéve, ha a vevő a hiba kijavítását kérte és ez kivitelezhetetlennek bizonyult. Ha az eladó ésszerű határidőn belül nem szünteti meg a hibákat, vagy tájékoztatja a vevőt arról, hogy a hibákat nem szünteti meg, a vevő a hiba eltávolítása helyett ésszerű kedvezményt kérhet a vételárból vagy elállhat a szerződéstől. 

5.7.2. Ha olyan hibáról van szó, amely nem lényegesen sérti a szerződést, akkor a vevő jogosult a hiba eltávolítására vagy ésszerű kedvezményre a vételárból. 

5.8.   Ha a vevő nem él a kedvezményre való jogával a vételárból vagy nem áll el a szerződéstől, az eladó megadhatja a hiányzó tételt, vagy megszüntetheti a jogsértést. Az eladó az egyéb hibákat saját választása szerint javítással vagy új tétel szállításával távolíthatja el. Ha az eladó elmulasztja a hiba időben történő megszüntetését, vagy a hiba eltávolítását megtagadja, a vevő kedvezményt kérhet a vételárból, vagy elállhat a vásárlási szerződéstől. 

5.9.    A vevő nem változtathatja meg a választást az eladó beleegyezése nélkül. 

5.10.  Ha a vevő a megfelelő időben nem érvényesíti a hibás teljesítés jogát, elveszíti a szerződéstől való elállás jogát.  

5.11.  Ha az áru nem rendelkezik a Polgári Törvénykönyvben előírt jellemzőkkel, akkor a vevő új, hiba nélküli termék szállítását is kérheti, ha ez nem aránytalan a hiba jellegével, de ha a hiba csak a termék részére vonatkozik, a vevő csak az alkatrészek cseréjét igényelheti; ha ez nem lehetséges, akkor elállhat a szerződéstől. Ha ez azonban a hiba jellege miatt aránytalan, különösen, ha a hibát indokolatlan késedelem nélkül el lehet távolítani, a vevő jogosult a hiba ingyenes eltávolítására. Az új elem szállítására vagy az alkatrész kicserélésére a vevőnek eltávolítható hiba esetén is joga van, ha az elemet nem tudja megfelelően használni az ismételt meghibásodások miatt a javítás után, vagy nagyobb számú hiba miatt. Ebben az esetben a vevőnek jogában áll elállni a szerződéstől. Ha a vevő nem áll el a szerződéstől, vagy nem alkalmazza a jogát az új, hibátlan elem szállítására, az alkatrészek cseréjére vagy az áru javítására, ésszerű kedvezményt kérhet. A vevőnek joga van a megfelelő kedvezményhez akkor is, ha az eladó nem tud neki új, hibátlan árut szállítani, nem tudja kicserélni az alkatrészt vagy megjavítani az árut, valamint abban az esetben, ha az eladó nem ésszerű időn belül orvosolja a jogorvoslatot, vagy ha a fogyasztónak a nyújtott jogorvoslat súlyos nehézségeket okozna. 

5.12.  Ha a vevő egyben a fogyasztó, az eladó a reklamációról azonnal, összetett ügyekben három munkanapon belül dönt. Ez a határidő nem tartalmazza a termék vagy szolgáltatás típusának megfelelő időtartamot a hiba szakszerű felméréséhez.A panaszt az eladó a panasz benyújtásának napjától számított 30 napon belül fölösleges késedelem nélkül rendezi. A 30 napos határidő meghosszabbítható a panasz benyújtását követően a fogyasztóval való megállapodás után - ez a meghosszabbítás nem szólhat határozatlan időre vagy indokolatlanul hosszú időtartamra. Ezen határidő után feltételezzük, hogy a hiba ténylegesen létezett, és a fogyasztó ugyanolyan jogokkal rendelkezik, mint egy hiba esetében, amelyet nem lehet kiküszöbölni. 

5.13.   Az eladó írásbeli megerősítést ad ki a vevőnek - fogyasztó - arról, mikor került a panasz benyújtásra, annak tartalmáról, a panasz rendezésének módjáról, ezt e-mailben a panasz benyújtása után; továbbá az eladó megerősíti a panasz feldolgozásának dátumát és módját, beleértve a javítás megerősítését és a reklamáció időtartamát, esetleg a panasz elutasításának indoklását. 

5.14.   A vevő - fogyasztó - jogosult a költségekre, amelyek a hibás felelősségi jogának gyakorlásával kapcsolatban merültek fel és valósan és hatékonyan használták fel őket. A szerződéstől való elállás esetén hibás felelősség miatt a fogyasztó jogosult az elállással kapcsolatos költségekre is.  

5.15.   Miután a jogos reklamációt feldolgozták, a minőségbiztosítási garancia időtartama, ha van ilyen, meghosszabbodik a reklamáció időtartamával. Indokolatlan panasz esetén a garanciális időszak nem hosszabbodik meg. Ha a reklamációt a törvényes jótállási időszakon belül új termék cseréjével oldották meg, akkor a jótállási időszak újraindul a reklamáció rendezésének napjától. A reklamáció időtartamát a panasz benyújtásának másnapjától a reklamáció rendezésének napjáig, vagyis addig, amikor a vevő köteles volt az árut átvenni. Az ügyfelet a vásárláskor megadott e-mailben értesítik a rendezésről.  

5.16.   Ha a terméket fuvarozási céggel adták fel, akkor a reklamáció feldolgozása után azt automatikusan elküldik a vevő címére. 

 

6.      Az áruk ára és a fizetési feltételek 

6.1.   A termékek árát és az áruk szállításával kapcsolatos költségeket a vásárlási szerződés alapján a vevő az eladónak a következő módokon fizetheti meg:A vételárhoz hozzá kell számítani a szállítási költséget, a vásárló által választott fizetés és szállítás módja alapján:  

  • 790 Ft utánvéttel – szállítás egy Csomagküldő.hu átvevőhelyre

A szállítást a Csomagküldő hu. végzi. 

  • 990 Ft utánvéttel – házhozszállítás a DPD futárszolgálattal

 6.2.    Utánvétes szállításkor készpénz esetén a vételár az áru átvételekor fizetendő. 

6.3.    Az eladó adóügyi bizonylatot, azaz számlát ad ki a vevőnek a vásárlási szerződés alapján teljesített kifizetések tekintetében. A számlát az eladó utánvétes csomagok esetében a csomagban mellékeli a vevő számára.  

 

7.     A fogyasztónak a vásárlási szerződéstől való elállási joga 

7.1.     A szerződési feltételek ezen részének rendelkezései csak a vásárlóra, mint fogyasztóra vonatkoznak. 

7.2.     A fogyasztónak jogában áll indoklás nélkül harminc (30) napon belül elállni a vásárlási szerződéstől. Ez az időtartam az áru átvételének napjától kezdődik, miközben ha az áruk több típusának (tételének) szállítása a vételi szerződés tárgya, az időtartam az utolsó áru szállításának napjától számítandó. A szerződéstől való elállási időszak akkor tekinthető fenntartottnak, ha a fogyasztó az eladónak ezen időszak alatt a info@modino.hu e-mail címre, vagy írásban az 1.1 pontban említett címre elküldi az adásvételi szerződéstől való elállásról szóló értesítést.   

7.3.    A fogyasztó a Polgári Törvénykönyvben vagy egyéb jogszabályban meghatározott esetekben nem állhat el a szerződéstől. 

7.4.    Ha a fogyasztó eláll a vásárlási szerződéstől, az elállástól számított harminc napon belül indokolatlan késedelem nélkül elküldi vagy átadja az eladónak a tőle kapott árut. Ebben az esetben a szóban forgó áruknak az eladó részére történő visszaküldésének költségeit a fogyasztó viseli. 

7.5.    Ha a fogyasztó eláll a vásárlási szerződéstől, az eladó köteles a vásárlási szerződéstől való elállást követő harminc (30) napon belül indokolatlan késedelem nélkül visszatéríteni a fogyasztó valamennyi, a vásárlási szerződéssel kapcsolatban felmerült költségét (ideértve az áruszállítás költségeit is, amennyiben a fogyasztó 30 napon belül minden megrendelt árut visszaküld, beleértve az ajándékokat vagy egyéb juttatásokat), amelyeket tőle a vásárlási szerződés alapján átvett, ugyanolyan módon. Az eladó csak akkor adja vissza a fogyasztónak átutalt összeget más módon, ha a fogyasztó ezzel egyetért, és ez nem jár számára semmiféle többletköltséggel. 

7.6.    Ha a fogyasztó mást, mint a legolcsóbb szállítási módot választ, amelyet az eladó az internetes boltban történő áruszállításra kínál, az eladó ezeket a költségeket a legolcsóbb szállítási módnak megfelelő összegben téríti vissza. 

7.7.    A fogyasztó felel az eladónak a szóban forgó áruk értékvesztéséért, amely ezen áruk más módon való kezeléséből ered, mint azokat természetükre és jellemzőikre való tekintettel kezelni kell. 

7.8.    Ha a fogyasztó eláll a vásárlási szerződéstől, az eladó nem köteles visszafizetni a kapott pénzösszegeket a fogyasztónak, mielőtt a fogyasztó átadná neki az árut, vagy bizonyítani tudja, hogy az árut az eladónak elküldte. A fogyasztónak jogában áll (de nem köteles) a vásárlási szerződéstől való elállásra a szerződési feltételek ezen pontjának értelmében a A szerződéstől való elállásról szóló értesítés űrlapot felhasználni, amelynek mintája az eladó internetes boltjában elérhető itt. 

 

8.       Az áru szállítása és átadása 

8.1.    A termék szállítási módját az eladó határozza meg, hacsak az adásvételi szerződés nem rendelkezik másként. 

8.2.    Ha a szállítási módot a vevő kérése alapján állapítják meg, a vevő viseli az ezzel a szállítási móddal kapcsolatos kockázatokat és egyéb költségeket. 

8.3.    Ha az eladó köteles a vásárlási szerződés alapján a terméket a vevő által a megrendelésben megadott helyre szállítani, a vevő köteles a terméket a szállításkor átvenni. 

8.4.    Ha a vevő hibájából ismételten vagy a megrendelésben feltüntetett módtól eltérő módon kell szállítani a terméket, a vevő köteles viselni a termék ismételt szállításával járó költségeket, vagy a más szállítási móddal kapcsolatos költségeket. 

8.5.    A csomagolási és szállítási díjakat a megrendelőszelvény, illetve az internetes formanyomtatvány tartalmazza, valamint a weboldalon is megtalálható, így a vevő megismerkedhet velük a végső megrendelés elküldése előtt. A szállítás és a csomagolás a következő módon történhet: az alábbiak szerint: 

8.5.1.   Házhozszállítás a DPD futárszolgálat által

8.5.2.    Szállítás a Csomagküldő.hu átvevőhelyeire. 

8.6.     A szállítási idő 14 nap, amennyiben az áru raktáron van. 

 

9.     A szerződő felek egyéb jogai és kötelezettségei 

9.1.    Ha a vevő fogyasztó, a termék tulajdonjoga és a termék károsodásának kockázata átruházódik a vevőre a terméknek a kiválasztott szállítótól való átvétellel. 

9.2.    Ha a vevő nem fogyasztó, akkor az eladó átadja a terméket a vevő számára a kiválasztott szállítónak való átadással és lehetővé teszi a vevő számára, hogy a kiválasztott fuvarozóval szemben a szállítási szerződésből származó jogokat gyakorolja. A vevőre, aki nem fogyasztó, áthárul a termék károsodásának kockázata azáltal, hogy az eladó átadja a terméket a kiválasztott fuvarozónak a szállításhoz a megrendelésben meghatározott rendeltetési helyre. 

9.3.    A személyes adatok védelmére vonatkozó részletes szabályok az alábbi webhelyen elérhetők:  https://www.modino.hu/info/adatvedelem.html

9.4.    Hacsak másként nem állapodnak meg, a vásárlási szerződéssel kapcsolatos minden levelezést a másik szerződő félhez írásban el kell juttatni, mégpedig e-mailben, személyesen vagy ajánlott levélben a regisztrált postai szolgáltatón keresztül (a feladó választása szerint). A vevőnek a vásárlási szerződéssel kapcsolatos minden levelezést a felhasználói fiókjában szereplő e-mail címre küldünk. Az üzenet átadásra kerül:

9.4.1. E-mailben történő kézbesítés esetén, amikor a bejövő levélkiszolgálóra beérkezik, az e-mailben küldött üzenetek sértetlenségét tanúsítvánnyal biztosíthatják,

9.4.2. Személyes kézbesítés vagy postai szolgáltatón keresztül való kézbesítés esetében, ha a címzett átveszi a szállítmányt,

9.4.3. Személyes kézbesítés vagy postai szolgáltatón keresztül való kézbesítés esetében a szállítmány átvételének megtagadásával is, ha a címzett (vagy a szállítmány átvételére felhatalmazott személy) megtagadja a szállítmány átvételét, 

9.4.4. A postai szolgáltatón keresztül való kézbesítés esetében a szállítmány letétbe helyezésétől számított tíz (10) napon belül és a címzett részére a tárolt küldemény átvételére irányuló felhívás benyújtása esetén, ha a postai szolgáltatónál helyezik letétbe a küldeményt, még abban az esetben is, ha a címzett a letétbe helyezésről nem szerzett tudomást. 

 

10.      Záró rendelkezések 

10.1.    Ha a weboldal használatával kapcsolatos viszony vagy a vásárlási szerződés által létrehozott jogviszony nemzetközi (külföldi) elemet tartalmaz, akkor a felek egyetértenek abban, hogy a kapcsolatot a cseh jogrend szabályozza. Ez nem érinti a fogyasztó jogait az általánosan kötelező jogszabályokból kifolyólag. 

10.2.    Az eladó jogosult arra, hogy az árut kereskedelmi engedély alapján értékesítse, és az eladó tevékenységéhez semmilyen más engedélyre nincs szükség.  

10.3.    Ha a szerződési feltételek bármelyike érvénytelenné válik, vagy hatályát veszti, az érvénytelen rendelkezések helyébe azok a rendelkezések kerülnek bevezetésre, amelyeknek értelme a lehető legközelebb áll az érvénytelen rendelkezéséhez. Egy rendelkezés érvénytelensége vagy hatályon kívül helyezése nem érinti a többi rendelkezés érvényességét. A vásárlási szerződés vagy a szerződési feltételek módosítása és kiegészítése írásos formát igényel. 

10.4.    A vásárlási szerződést, beleértve a szerződési feltételeket is, az eladó elektronikus formában archiválja, így az nyilvánosan nem hozzáférhető. 

10.5.    Jogvita esetén a fogyasztó jogosult a vitarendezés bírósági peren kívüli rendezésére a fogyasztóvédelemről szóló törvény alapján. Panaszával a fogyasztó a Budapesti Békéltető Testülethez (postai cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99., telefonszám: (06 1) 488 2131, fax szám: (06 1) 488 2186, e-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu) vagy Budapest Főváros Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztályához (postai cím: 1051 Budapest, Sas u. 19., telefonszám: (06 1) 450 2598, e-mail cím: fogyved_kmf_budapest@bfkh.gov.hu) fordulhat.   

A fentieken túl a fogyasztó az Európai Parlamet és a Tanács 524/2013/EU rendelete alapján a jogvita rendezése érdekében az EU Online Vitarendezési Platformot is igénybe veheti az alábbi elérhetőségen:   http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Bejelentkezés
Feliratkozok
Elfelejtettem a jelszavamat
Elfelejtettem a jelszavamat